Jag undrar verkligen hur jag hade varit





Jag vill bara fylla burkar med tårar för att skicka till dig.
så att du får räkna dem och inse att
tjugofyratusensjuhundranittionio tårar har fallit,
och alla är sparade.


Bara för att du ska kunna räkna dom
och inse att jag faktiskt tänker på dig.
Inte lika ofta. Men ibland.
Och att jag faktiskt gråter på grund av dig.
inte lika mycket och okontrollerat längre. Men litegrann.
Och att jag faktiskt älskar dig
som vän. Fortfarande.


[Också vill jag att du ska inse
att jag faktiskt ångrar mig.
För det är det som gör ondast.
Att jag ångrar allt jag gjort.
Att jag ångrar att jag träffade dig, för du gör ont.
 Precis som en tagg i hjärtat. .]


Och sen vill jag sopa ihop alla bitar av hjärtat..
posta dom i ett brev med tre ord: tack för inget.
För inget är vad som är kvar.
Och varför tacka för det som redan varit?
Det är sedan länge över.

Efter det vill jag ringa dig.
Inte för att prata.
Utan för att hosta dom sista känslorna ur mig.
Så att du föralltid försvinner,


Till sist vill jag titta på dig.
Inte för att se ditt vackra ansikte och din perfekta kropp.
Utan för att du ska minnas att jag faktiskt gav dig en blick.
En blick efter din
psykiska misshandel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0