Poesi som ni inte förstår.!

FÖRST VILL JAG SKRIVA GRATTIS MAMMA,
JAG ÄLSKAR DIG<3




Linn, kanske var jag aldrig tillräckligt stark
för att orka lyfta undan världen från dina axlar
kanske var jag aldrig tillräckligt modig
för att våga bekämpa alla krig
som du bar på inuti


Men Linn, du ska veta att min vilja
var stor nog att flytta berg
och att mina drömmar
alltid handlade om dig
Du ska veta att jag varje natt
vann tillbaka din glädje
och placerade den i dina ögon
så att du skulle få en chans
att se världen skratta med dig igen


Du var min frihet Linn,
och fastän du inte såg någon väg ut
ur ditt eget mörker, så var du ändå mina fötter
som ledde mig in på vägar där solen alltid sken
och min ensamhet som sedan långt tillbaka slagit rot inuti
gick förlorad varje gång du tilltalade mig


Linn, jag minns dig och alla dina drömmar
jag kommer ihåg hur du sprang vilse i din egen sorg
och hur rädd du var för att stava ditt namn med stor bokstav


men jag minns även alla blickar du gav mig
jag minns hur de satte sina spår i mig
och hur jag kunde tyda dina obekväma sanningar
genom att bara lyssna till mitt eget hjärta



Linn, jag saknar dig
och jag vet inte om det är tillåtet
men jag ber till stjärnorna att du är lycklig nu
för du är min obesvarade gåta
och du har fått mig att förstå att
även en kaosartad tillvaro kan vara fridfull

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0