watch me shine

och det kan verka konstigt att
jag spenderar dagarna med att
tänka på någon som inte vet
vem jag är.
(men jag är knappast ensam om det)

för jag har svårt att tro att
jag är den enda som fallit för
ett par ögon,
fastnat för ett leende eller
dagdrömt om en rufsig frisyr.

men det är något med dig som
gör dig speciell.
något med dig stannar i tankarna
och påverkar mig dygnet runt.

för något i dina ögon säger mig
att du vet vem jag är.
(och allt jag behöver är en vink från dig)

du vet, jag skulle göra allt för dig;
eld & vatten - inga problem
höga berg & djupa dalar - jag gör det!
svart & vitt - jag fixar det
bara jag får vara med dig!

men visst,
jag kanske måste vara realistisk.
det kommer förmodligen aldrig bli vi
(hur gärna jag än vill)
så kommer vi aldrig nå
vårt eget nirvana.

men att drömma är väl inget brott?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0