Poesi som ni inte förstår

jag kanske är någon
jag kanske får ta plats
även om platsen inte vill
bli tagen

jag kanske får bryta mot några regler
kliva över en gräns
lämna spår på orörd mark
och hoppas på att gränsen
inte känner sig trampad på


jag kanske betyder något
om än, på ett språk
jag ännu inte lärt mig
men kanske lyssnar jag för mycket
på det som inte blir sagt
och litar för ofta
på löften som brister
i sömmarna

mina försök till att leva
är ändå vilodagar
för mina kroniska motgångar
och varje försök är en vinst
i sig

så jag satsar, gör mig beredd
på att gå från ingen
till någon
men i min ensamhet
tvivlar jag
och undrar

skulle ni älska mig
även som lycklig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0