Säljes: ett sårigt och varigt hjärta

Jag är trött på kärlek, jag vill aldrig älska mer
så nu lägger jag ut mitt hjärta på blocket som ni ser
utgångspris en krona, någon som ger mer?

Jag är trött på hjärtslag som vill slå i takt
och på rosa moln i all sin prakt.

Jag trött på besvikelse och hysteriska tårar
och på blåögda pojkar som aldrig håller vad de lovar.


Du kan inbilla dig själv att du är oslagbar, javisst
men krossad kärlek drar ner även den starkaste feminist.

Du kan skriva i blod att ensam är stark
men när man väl har fastnat är behovet värre än knark.


Jag avskyr att jag någonsin hållt honom kär
att jag är en idiot som aldrig någonsin lär.

Mitt hjärta har lurat mig för en sista gång
nu ska jag radera varenda jävla självinlärd kärlekssång.

Cupido kan rikta sina pilar åt ett annat håll
det är över nu, amour har spelat färdigt sin roll.

Jag säger nej till kyssar och kärleksord (men inte sex)
nej till middagar, blommor och allt annat löjligt spex.


Mitt hjärta ska aldrig stå i brand igen,
jag ska aldrig offra allt för att bli lämnad sen.

Så jag la ut mitt hjärta på blocket idag,
för att imorgon få vara ett ensamt, lyckligare jag.

(Fan ta dig som aldrig kunde va mig till lags.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0