Babygirl<3

jag brukar sitta på gungan på stranden ibland och
tänka på dig. du vet gungan där du alltid tog fart
på mig och jag kunde aldrig få nog.
jag fick aldrig nog av dig, Linn.
du och jag var en oslagbar kombination

jag undrar Linn, jag undrar ofta
om du saknar mig lika mycket som jag saknar dig
eller om du ser mig hela tiden och går brevid
mig när jag går ute sena kvällar och känner mig rädd
det kanske är du som viskar i gängens öron att de ska
ta en annan väg eller
gå hem bara

jag undrar Linn, jag undrar ofta
om du hör när jag sjunger min sång till dig, om
du sitter bakom mig och lyssnar, precis som du
brukade göra när jag spelade mina låtar för dig
ibland inbillar jag mig att du sitter där på sängen när
jag vänder mig om

jag undrar Linn, jag undrar ofta
om du saknar syret och den friska luften
eller om du är en del av det nu.
om du saknar min röst
eller om du hör mina ordlösa tankar.
om du saknar mina kramar lika mycket som
jag saknar dina, eller om det är du som
torkar mina tårar när jag gråter över dig.

jag undrar Linn
om du ser det här eller om du kanske redan visste
varje
ord
jag ville ge till dig innan jag skrev ner dem

Linn, jag vet att vi kommer att ses igen,
kanske skrattar vi åt det här tillsammans då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0