...

När jag är tyst
känns det som att jag
borde säga något
men när jag säger något
önskar jag att jag
hade förblivit tyst

för det jag säger
är aldrig vad ni
vill höra

När ni frågar hur jag mår
önskar jag att ni aldrig hade frågat
(för jag har aldrig det svaret ni vill ha
jag kan aldrig göra er nöjda
)
men när ni inte frågar
undrar jag varför ni inte bryr er

Jag hatar alla sorters ljud
och isolerar mig för att slippa dem
men när det är tyst
klarar jag inte av tystnaden
och önskar att någon
kunde bryta den

men då är det bara jag där
och min röst bär (mig) aldrig


När ni håller om mig
vill jag att ni ska släppa
men när ni släpper
tvivlar jag att på att ni
fortfarande tycker om mig

När ni ser mig
vill jag inte synas
(jag klarar inte av era vassa blickar
mot min tunna hud
)
men när ni inte ser mig
tänker jag att jag kanske
är osynlig på riktigt

När känslorna överväldigar mig
önskar jag mig tomhet
(lite ro i själen)
men när jag känner mig tom
är tomheten alltid så tärande
att jag önskar mig få känna
åtminstone något


Kan jag inte allt
vill jag inte visa något
Får jag inte allt
vill jag inte ha något



Kan jag inte lyckas med att leva
så låt mig då i alla fall få lyckas
med att dö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0